Digitale handtekening contract: zo doe je het goed
Makkelijk een digitale handtekening bij een arbeidsovereenkomst
Een praktijkvoorbeeld: een leidinggevende krijgt een e-mail met het verzoek een arbeidscontract te ondertekenen om een sollicitant aan te nemen. Het document kan simpelweg geopend worden; vaak zijn er dan al voorgedefinieerde velden, zoals een naam ingevuld. Je kan met de muis een handtekening zetten, dus volledig digitaal. Het document wordt opgeslagen en verstuurd naar de nieuwe medewerker.
Deze digitale handtekeningen zijn rechtsgeldig
Belangrijk is dat de procedure juridisch verantwoord en geldig is. Je hoopt het niet, maar als er sprake is van een arbeidsconflict tot de rechtbank aan toe, dan wil je wel dat zo'n digitale handtekening rechtsgeldig is. Niet iets om lichtzinnig over te denken. Wij zorgen er daarom voor dat er altijd een datumstempel op het document staat, inclusief tijdstip. Ook de login wordt met het document mee opgeslagen, zodat je altijd kunt traceren wie wanneer wat heeft gedaan. Daarmee is de rechtsgeldigheid gewaarborgd.
Conclusie
Een digitale handtekening bij het arbeidscontract is makkelijk in het gebruik en je kunt tekenen waar en wanneer je maar wilt. En belangrijk: de rechtsgeldigheid is gewaarborgd. Bovendien kan de digitale handtekening geïntegreerd worden in allerlei veelgebruikte programma's. Meer weten? Informeer eens naar de mogelijkheden! We vertellen er graag alles over.
Houd me op de hoogte
Stuur mij een bericht wanneer er een nieuwe blog wordt geplaatst.
Deel deze blog
Laatste blogs
Preview:
Je zult de term HR 4.0 al wel vaker gehoord hebben. Maar wat betekent het precies? Welke trends en ontwikkelingen zijn zichtbaar, en welke rol speelt digitalisering? Nog belangrijker: hoe kun je binnen je eigen organisatie effectief met HR 4.0 aan de slag gaan? In dit artikel duiken we in de betekenis van HR 4.0 en hoe jij er als HR-professional voordelen uit kunt halen.
HR 4.0 uitgelegd: van strategie tot uitvoering
Preview:
Als werkgever moet je je, zeker in tijden van een krappe arbeidsmarkt, aanpassen aan de veranderende behoeften van medewerkers. Modern werkgeverschap noemen we dat. In dit artikel leggen we uit hoe je een moderne werkgever wordt en hoe dit jou helpt makkelijker personeel te vinden en te behouden.