close

Wat is een goed HR-beleid?

Een goed HR-beleid is voor elke organisatie anders. Echter zijn er bepaalde kenmerken die laten zien dat het bij het ene bedrijf beter gaat dan bij het andere. Om te meten of je HR-beleid succesvol is kun je bijvoorbeeld kijken naar de hoeveelheid doorstroom die je hebt of een werknemersenquête afnemen.

Er is dus niet 1 passend antwoord op de vraag "wat is een goed HR beleid?" Dit is geheel afhankelijk van de soort organisatie en waar de organisatie voor staat, de waarden en de normen. Als je vanuit de wet benadert, voldoet een goed HR beleid aan de juridische termen: goed werkgeverschap en voldoen aan de zorgplicht als werkgever zijnde. Daarnaast ben je een aantrekkelijke werkgever wanneer je marktconforme en eigentijds arbeidsvoorwaarden kunt leveren, zowel primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden. Dus het salaris is hiervan belang, maar ook opleidingsmogelijkheden, mogelijkheid om thuis te werken, de beschikking over een zakelijke laptop en telefoon, winstdeling, bonusregeling, lease-auto, medewerkersbijeenkomsten e.d.

Wil je meer weten over hoe jouw organisatie een goed HR beleid kan bieden? Of wil je gewoon even sparren over de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op met het team van experts bij BCS. Wij helpen je graag verder.

Is jouw vraag beantwoord?

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op!