Laat medewerkers zelf HR-zaken regelen met de personeelsapp
De BCS personeelsapp is een uitbreiding op het werknemers webportaal. Met de app kunnen medewerkers via hun mobiele telefoon overal toegang krijgen tot hun loonstrookjes, personeelsinformatie, declaraties, ziekmeldingen en verlofaanvragen. Zo doe je de personeelsadministratie mét medewerkers, in plaats van voor medewerkers.
Altijd op de hoogte met de personeelsapp
Verbeter de werknemerservaring en geef medewerkers 24/7 toegang tot de status van aanvragen, personeelsinformatie of de mogelijkheid om een nieuwe aanvraag te starten. De meest eenvoudige HR-zaken worden door het personeel zelf geregeld en noemen we HR selfservice. Denk hierbij aan het doorgeven van een ziekmeldingen, het indienen van een declaratie of het registreren van overuren. De wijzigingen vanuit het personeel komen bij de juiste verantwoordelijke terecht (manager) die het verzoek kan controleren en accorderen. Dat noemen we nou een efficiënt HR proces. De mobiele personeelsapp is beschikbaar voor de besturingssystemen iOS en Android.
Aanpassen gegevens
Medewerkers kunnen in de personeelsapp persoonlijke gegevens aanpassen, zoals adresgegevens.
Verlof aanvragen
Makkelijk online vrij vragen voor vakantie met de verloffunctie in de personeelsapp. De app geeft je snel inzicht in het actuele verlofsaldo.
Urenregistratie bijhouden
Medewerkers kunnen uren registeren, wanneer en waar ze maar willen, met behulp van het urenregistratiesysteem.
Loonstroken downloaden
De personeelsapp zorgt ervoor dat medewerkers elke maand een overzichtelijke loonstrook digitaal ontvangen.
Declaraties indienen
Gemakkelijk declaraties indienen en direct bonnetjes als bijlage toevoegen met je mobiele camera.
Personeelsbestanden
Het is mogelijk om belangrijke personeelsdocumenten als manager te uploaden en te laten downloaden vanuit de app, bijvoorbeeld het personeelshandboek.
Ziek melden
Wanneer je ziek bent, kun je dit eenvoudig registreren via de personeelsapp. Wanneer je je weer gezond voelt, is beter melden ook een gemak.
Contract inzien
Geef medewerkers altijd online inzicht in hun arbeidsvoorwaarden en contract.
ESS & MSS
Het zelf wijzigen van personeelsgegevens door medewerkers wordt in HR management Employee Self Service (ESS) genoemd. ESS kent vele voordelen en is altijd en overal online beschikbaar voor het personeel via het BCS webportaal en de personeelsapp. Alle online wijzigingen worden direct met elkaar gesynchroniseerd. Zo voorkom je fouten in de personeelsadministratie.
Met Manager Self Service (MSS) heeft de HR afdeling altijd de controle over de aanvragen of gegevens die gewijzigd worden omdat ze pas na goedkeuring worden doorgevoerd. ESS & MSS vermindert de energie die je als organisatie steekt in het regelen van bijvoorbeeld verlof en geeft je de tijd om te focussen op wat echt belangrijk is: je personeel.
BCS HR software oplossingen
Handige software afgestemd op jouw HR-beleid
BCS HR Essentials
BCS HR Essentials is de HR software oplossing voor het MKB. Met onze software automatiseer je jouw HRM en salarisadministratie eenvoudig en snel. BCS HR Essentials is niet uit te breiden met extra modules en functionaliteiten, mocht dat de wens zijn dan is BCS HR Enterprise de betere keuze.
- Bespaar tijd en automatiseer handmatige handelingen
- Basis salarisadministratie functionaliteiten
- Volledig digitaal personeelsdossier
BCS HR Enterprise
BCS HR Enterprise is een gebruiksvriendelijk, modulair HR systeem met een een complete salarisoplossing voor HR-professionals en salarisadministrateurs. Onze cloudgebaseerde software ondersteunt de gehele employee journey, van vacature tot exit gesprek, waarbij alle HR-processen samenkomen op één centrale plek.
- Automatiseer en digitaliseer alle HR-processen
- Selfservice via ESS & MSS
- Flexibel uit te breiden met aanvullende modules en premium add-ons