close

HR Selfservice

Geef je personeel de touwtjes in handen door ze zoveel mogelijk te betrekken bij alledaagse HR processen. Met de HR selfservice van BCS kunnen medewerkers via een webportaal of via een personeelsapp zelf HR zaken regelen. Hierdoor hoeft de HR medewerker en/of leidinggevende niet meer bij elke vraag of administratie taak betrokken te worden en zijn terugkerende salaris en HR processen geautomatiseerd.

Wat is HR Selfservice precies?

Met HR Selfservice software geef je personeel toegang tot bijvoorbeeld loonstroken, persoonlijke gegevens, declaraties, ziekmeldingen en verlofaanvragen. Medewerkers kunnen met HR selfservice de status van aanvragen inzien, personeelsinformatie wijzigen of een nieuwe aanvraag indienen.

HR Selfservice voor medewerkers

Het zelf wijzigen van personeelsgegevens door medewerkers wordt binnen HR Employee Self Service (ESS) genoemd. ESS is 24/7 toegankelijk voor werknemers via het BCS webportaal en de personeelsapp. Alle online wijzigingen worden direct met elkaar gesynchroniseerd. Zo voorkom je fouten in de personeelsadministratie.

HR Selfservice voor managers

Met Manager Self Service (MSS) heeft de manager altijd de controle over de personeelsaanvragen omdat ze pas na akkoord worden gewijzigd. ESS & MSS verminderd de energie die je als organisatie steekt in het regelen van bijvoorbeeld verlof en geeft je de tijd om te focussen op wat echt belangrijk is: je personeel.

Meer over ESS & MSS

Wat kun je met HR selfservice?

Met de HR selfservice van BCS kan de medewerker diverse HR acties in eigen beheer regelen of inzien:

  • Aanpassen personeelsgegevens
  • Verlofaanvragen regelen
  • Loonstrook digitaal bekijken en downloaden
  • Jaaropgaven digitaal bekijken en downloaden
  • Urenregistratie bijhouden
  • Declaraties online indienen
  • Personeelsbestanden inzien, bijvoorbeeld een personeelshandboek
  • Ziek- en beter melden
  • Arbeidscontract inzien
HR selfservice features

BCS software modules met HR selfservice

Ontdek onze efficiënte software

BCS HR Essentials

BCS HR Essentials is de HR software oplossing voor het MKB. Met onze software automatiseer je jouw HRM en salarisadministratie eenvoudig en snel. BCS HR Essentials is niet uit te breiden met extra modules en functionaliteiten, mocht dat de wens zijn dan is BCS HR Enterprise de betere keuze.

  • Bespaar tijd en automatiseer handmatige handelingen
  • Basis salarisadministratie functionaliteiten
  • Volledig digitaal personeelsdossier

BCS HR Enterprise

BCS HR Enterprise is een gebruiksvriendelijk, modulair HR systeem met een een complete salarisoplossing voor HR-professionals en salarisadministrateurs. Onze cloudgebaseerde software ondersteunt de gehele employee journey, van vacature tot exit gesprek, waarbij alle HR-processen samenkomen op één centrale plek.

  • Automatiseer en digitaliseer alle HR-processen
  • Selfservice via ESS & MSS
  • Flexibel uit te breiden met aanvullende modules en premium add-ons

De 10 voordelen van HR Selfservice

Bij BCS is HR Selfservice standaard onderdeel binnen onze salarisadministratie software. BCS synchroniseert automatisch de personeelsdata tussen de personeelsapp, het werknemersportaal en de salarisadministratie software. HR Selfservice zorgt voor efficiëntie en meer gebruiksgemak bij de HR manager en het personeel. De 10 voordelen van HR Selfservice zijn:

1. Minder terugkerende administratieve taken

Stel werknemers in staat om eenvoudig veelgebruikte HR selfservicetaken snel te beheren via de gebruiksvriendelijke personeelsapp of het online webportaal. Zo voert het personeel HR taken effectiever uit en ben jij in staat om deze eenvoudig goed te keuren.

2. HR selfservice zorgt voor meer transparantie

Werknemers hebben overal en altijd toegang tot loonstroken en jaaroverzichten en kunnen met HR selfservice zelf hun persoonlijke gegevens inzien en beheren. Zo geef je inzicht in hun belangrijkste HR administratie en processen.

3. Verantwoordelijkheid ligt bij het personeel

Uw werknemers kunnen zelf eenvoudig formulieren invullen, zoals het aanvragen van verlof, een adreswijziging doorgeven, het registreren van verzuim en het indienen van declaraties. Hierdoor ligt de verantwoordelijkheid van deze personeelsadministratie bij de medewerker.

4. Betere communicatie en samenwerking

Met HR Selfservice bevorder je de samenwerking tussen HR en het personeel. Zo zorgt het systeem er automatisch voor dat het personeel elke maand een overzichtelijke loonstrook digitaal ontvangt en kun je gemakkelijk bestanden met elkaar delen.

5. Betrokkenheid van de medewerker wordt verhoogd

Stel werknemers in staat om eenvoudig veelgebruikte HR selfservicetaken snel te beheren via een gebruiksvriendelijke interface. Dit zorgt ervoor dat ze meer betrokken raken bij elk HR proces.

6. Medewerkers kunnen 24/7 bij hun personeelsgegevens

Geef medewerkers de mogelijkheid om hun personeelsgegevens te beheren, waar en wanneer ze maar willen, op een apparaat naar keuze.

7. HR Selfservice beschermt de gegevens privacy van medewerkers

Autorisatieniveaus helpen de privacy van medewerkers te beschermen. Afhankelijk van functie, niveau of andere eisen kun je zelf autorisatieniveaus instellen om collega’s rechten te geven.

8. Automatische signaleringen en notificaties

Wanneer er een wijziging door het personeel wordt aangebracht, krijgt de HR manager een notificatie en na akkoord zal BCS deze informatie automatisch in het systeem bijwerken. Managers krijgen daarnaast ook signaleringen op het moment dat er bepaalde HR taken uitgevoerd moeten worden, zoals de verloopdatum van een arbeidscontract.

9. Personeel kan zelf tijd registreren en afwezigheid opgeven

Werknemers kunnen hun eigen beschikbaarheid bijwerken, vrije dagen aanvragen, planningen bekijken en in- en uitklokken. Door inzicht in het verlofsaldo kunnen werknemers hun werk-privé balans goed beheren.

10. Realtime data

Elke update van het personeelsdossier van een medewerker stroomt naadloos realtime door het gehele systeem. Er is geen dubbele invoer van gegevens meer nodig.