close

Thuiswerken: 3 handige functies die jou verder helpen

Thuiswerken
Op dinsdag 2 november werden nieuwe corona maatregelen aangekondigd, waaronder de oproep om weer zoveel mogelijk thuis te werken. Als HR-medewerker of salarisadministrateur heb je dan natuurlijk software nodig die jou ondersteunt met handige tools om jouw werkzaamheden zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. In deze blog bespreken we een aantal handige functies van onze software die jou ondersteunen tijdens het thuiswerken.
Thuiswerken

1. Digitale handtekeningen zetten

De werkzaamheden en processen binnen jouw organisatie draaien gewoon door, waaronder ook het indiensttreding-proces van nieuwe werknemers. Wanneer er een arbeidscontract op afstand wordt getekend, is het belangrijk dat de handtekening rechtsgeldig is. Onze software zorgt er daarom voor dat er altijd een datumstempel op het document staat, inclusief tijdstip. Ook de login wordt met het document mee opgeslagen, zodat je altijd kunt traceren wie wanneer wat heeft gedaan. Daarmee is de rechtsgeldigheid gewaarborgd.

2. Digitaal Documentenbeheer

Veel organisaties werken nog met papieren documenten en dossiers die in een archiefkast op kantoor staan. Het thuiswerken laat de kwetsbaarheid van deze manier van werken zien, want wanneer je dat papieren dossier nodig hebt, staat deze kast niet in je eigen thuiskantoor. Het digitaal documentenbeheer zorgt ervoor dat alle dossiers centraal en digitaal worden opgeslagen. Documenten kunnen met elkaar gedeeld worden, waarbij er altijd één actuele versie is.

Lees meer over ons Digitaal Documentenbeheer.

3. Online urenregistratie

Verwerk jij iedere maand nog steeds handmatig de urenstaten van jouw collega's? Dat kan een stuk makkelijker dankzij onze geïntegreerde urenregistratie software! Daarmee kunnen alle voorkomende urensoorten eenvoudig en snel geregistreerd worden, waaronder het indienen van weekstaten, maar ook het indienen en accorderen van verlofuren. Andere voordelen zijn:

  • Een koppeling met een inkloksysteem. Medewerkers kunnen dan zelf eenvoudig in- en uitklokken op het moment dat ze werkzaam zijn.
  • Een koppeling met de loonadministratie software, zodat de aan- en afwezigheidsregistraties automatisch worden gekoppeld. Dubbele mutaties zijn daarmee verleden tijd!
  • Eenvoudig rapportages draaien van de urenregistratie, welke je direct naar Excel kunt exporteren.

Wil je graag meer weten hoe onze software jou helpt om efficiënt en slim jouw werkzaamheden uit te voeren, nu en in de toekomst? Vraag dan vrijblijvend een demo aan en we vertellen je graag meer over alle mogelijkheden!

Houd me op de hoogte

Stuur mij een bericht wanneer er een nieuwe blog wordt geplaatst.

Laatste blogs

Preview:

Hoe ziet HR-beleid er in 2025 voor jouw organisatie uit? Je hebt ongetwijfeld al ideeën en plannen. Maar meer inspiratie is altijd welkom, toch? Daar helpen wij je graag bij. Met inzichten uit de praktijk en de laatste ontwikkelingen uit de HR-vakliteratuur, delen we in dit artikel de vijf belangrijkste HR-trends voor 2025.

Zo ziet succesvol HR-beleid er in 2025 uit; 5 trends om te volgen

Preview:

Dit jaar heeft wederom laten zien hoe belangrijk een sterke HR-strategie is. In een snel veranderd werkveld met al zijn hobbels en uitdagingen, hebben HR-professionals zich opnieuw bewezen als dé schakel tussen de organisatie en de medewerkers. In dit artikel blikken we terug op de meest opvallende trends en ontwikkelingen van het afgelopen HR-jaar.

HR is altijd in beweging; dit is wat 2024 ons heeft geleerd

• Blog november 20, 2024

Preview:

Je zult de term HR 4.0 al wel vaker gehoord hebben. Maar wat betekent het precies? Welke trends en ontwikkelingen zijn zichtbaar, en welke rol speelt digitalisering? Nog belangrijker: hoe kun je binnen je eigen organisatie effectief met HR 4.0 aan de slag gaan? In dit artikel duiken we in de betekenis van HR 4.0 en hoe jij er als HR-professional voordelen uit kunt halen.

• Blog november 20, 2024

HR 4.0 uitgelegd: van strategie tot uitvoering