close

Thuiswerken: 3 handige functies die jou verder helpen

Thuiswerken
Op dinsdag 2 november werden nieuwe corona maatregelen aangekondigd, waaronder de oproep om weer zoveel mogelijk thuis te werken. Als HR-medewerker of salarisadministrateur heb je dan natuurlijk software nodig die jou ondersteunt met handige tools om jouw werkzaamheden zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. In deze blog bespreken we een aantal handige functies van onze software die jou ondersteunen tijdens het thuiswerken.
Thuiswerken

1. Digitale handtekeningen zetten

De werkzaamheden en processen binnen jouw organisatie draaien gewoon door, waaronder ook het indiensttreding-proces van nieuwe werknemers. Wanneer er een arbeidscontract op afstand wordt getekend, is het belangrijk dat de handtekening rechtsgeldig is. Onze software zorgt er daarom voor dat er altijd een datumstempel op het document staat, inclusief tijdstip. Ook de login wordt met het document mee opgeslagen, zodat je altijd kunt traceren wie wanneer wat heeft gedaan. Daarmee is de rechtsgeldigheid gewaarborgd.

2. Digitaal Documentenbeheer

Veel organisaties werken nog met papieren documenten en dossiers die in een archiefkast op kantoor staan. Het thuiswerken laat de kwetsbaarheid van deze manier van werken zien, want wanneer je dat papieren dossier nodig hebt, staat deze kast niet in je eigen thuiskantoor. Het digitaal documentenbeheer zorgt ervoor dat alle dossiers centraal en digitaal worden opgeslagen. Documenten kunnen met elkaar gedeeld worden, waarbij er altijd één actuele versie is.

Lees meer over ons Digitaal Documentenbeheer.

3. Online urenregistratie

Verwerk jij iedere maand nog steeds handmatig de urenstaten van jouw collega's? Dat kan een stuk makkelijker dankzij onze geïntegreerde urenregistratie software! Daarmee kunnen alle voorkomende urensoorten eenvoudig en snel geregistreerd worden, waaronder het indienen van weekstaten, maar ook het indienen en accorderen van verlofuren. Andere voordelen zijn:

  • Een koppeling met een inkloksysteem. Medewerkers kunnen dan zelf eenvoudig in- en uitklokken op het moment dat ze werkzaam zijn.
  • Een koppeling met de loonadministratie software, zodat de aan- en afwezigheidsregistraties automatisch worden gekoppeld. Dubbele mutaties zijn daarmee verleden tijd!
  • Eenvoudig rapportages draaien van de urenregistratie, welke je direct naar Excel kunt exporteren.

Wil je graag meer weten hoe onze software jou helpt om efficiënt en slim jouw werkzaamheden uit te voeren, nu en in de toekomst? Vraag dan vrijblijvend een demo aan en we vertellen je graag meer over alle mogelijkheden!

Houd me op de hoogte

Stuur mij een bericht wanneer er een nieuwe blog wordt geplaatst.

Laatste blogs

• Blog april 23, 2024

Preview:

Na meerdere keren te zijn uitgesteld, is het nu eindelijk zover en moeten grotere bedrijven vanaf 1 juli 2024 hun CO2-uitstoot op het gebied van gereden kilometers rapporteren. Over de rapportageverplichting Werkgebonden Personenmobiliteit (WPM) bestaat nog heel wat onduidelijkheid, zo ervaren wij in de praktijk.

• Blog april 23, 2024

Onduidelijkheid over CO2-rapportage uitgelegd

Preview:

Als werkgever heb je veel verantwoordelijkheden, waaronder het correct omgaan met overuren en het uitbetalen hiervan. Maar hoe werkt dit precies, welke regels zitten hier aan vast en welke opties heb je allemaal? Met de juiste kennis kun je een eerlijke en transparante werkomgeving creëren voor je werknemers. In deze blog zetten we daarom alles wat je moet weten over het uitbetalen van overuren voor je op een rij.

Overuren uitbetalen: Alles wat je als werkgever moet weten

• Blog maart 18, 2024

Preview:

Ook dit jaar zijn er weer veranderingen zijn op het gebied van arbeidsongeschiktheidsfondsen. Een belangrijk onderdeel hiervan is de Aof-premie. Deze wordt jaarlijks vastgesteld en herberekend. Maar hoe werkt dit precies, geldt voor jou het lage of hoge tarief en wat betekent dit voor jou als werkgever? In deze blog lees je alles wat je hierover moet weten.

• Blog maart 18, 2024

Aof-premie 2024: Alles wat je moet weten